Skip to main content
P+ Logo
Best Practices voor een duurzame toekomst
Jack Simons Rob Punt, foto P+
Jack Simons Rob Punt, foto P+
18 mei 2017

Elke medewerker een eigen goed doel

Ieder voor het eigen goede doel, maar wèl met zijn allen op hetzelfde internetplatform. Omdat het niet meer van deze tijd is dat bedrijven namens de medewerkers een gezamenlijk goed doel uitkiezen. Dat stellen Jack Simons en Rob Punt. Hun gelijk wordt bewezen door het succes van het platform vooreenander.nl. Honderden wandelaars van de Vierdaagse van Nijmegen maken er al jarenlang gebruik van.

De P+ Special van deze week presenteert deze technologische vernieuwing op het gebied van ‘corporate sponsoring’. Jack Simons en Rob Punt weten uit onderzoek: “Mensen willen hun eigen goede doel kiezen. Alleen al voor de Vierdaagse zijn er 650 verschillende organisaties waar voor gelopen wordt. Maar ze staan wel samen op dezelfde website.”

Hoe motiveer je vandaag medewerkers? Die vraag staat centraal in deze P+. Dat hoeft niet door een gezamenlijk goed doel vast te stellen, hoe passend dit ook is. “Je stelt velen teleur”, stelt Jack Simons (1956) zelfs.

Hij baseert zich op zijn ervaringen met het internetplatform vooreenander.nl. En heel wat onderzoek, want de politicoloog / evenementmanager houdt de vinger aan de pols.

Simons: “Wat je samen doet is sporten. Maar voor welk doel je wandelt, dat kan per individu verschillen. De een is gegrepen door een ziekte, waar bijvoorbeeld een familielid aan lijdt. Je voelt je machteloos. Wat kun je doen? Je kunt zeggen: ondersteun mij wanneer ik een dubbele marathon loop, de opbrengst gaat naar het KWF. Je helpt daarmee een bekende instelling en je kunt je eigen gevoel van machteloosheid dempen.Alleen al de wandelaars van de Vierdaagse kiezen met elkaar voor 650 verschillende doelen.”

Compagnon Rob Punt (1962) is verantwoordelijk voor de company-versie van het platform vooreenander.nl. Hij volgt daarmee spontaan ontstane bundelingen van sponsorlopers op het platform voor de Vierdaagse, zoals de VGZ Helden, medewerkers van een coöperatieve zorgverzekeraar.

Punt, oud-marketeer bij de Telegraaf, vertelt: “Daar zijn we volgens het beproefde concept op doorgegaan. Nieuw is nu exclusieve bedrijfswebsite van vooreenander.nl. Deze wordt onder de vlag van een bedrijf of organisatie opgezet, zodat je bijvoorbeeld KPMGvooreenander.nl krijgt, NSvooreenander.nl of VOLKSBANKvooreenander.nl Het bedrijf betaalt de basisfee, voor opzet en onderhoud van de eigen pagina, de medewerkers kunnen aan de slag voor het goede doel.”

Ze onderstrepen: “Met als belangrijkste pluspunt: er blijft daarna helemaal niets meer aan de strijkstok hangen.”

Meer weten over deze nieuwe mogelijkheid om medewerkers te motiveren?

Lees hier de gratis P+ Special ‘Samen voor eigen goede doel’.

Bedrijvenpagina vooreenander.nl

Algemene pagina vooreenander.nl

Vierdaagse pagina vooreenander.nl